4. Late majority – De konservative kunder

Når du kommer til Late majority segmentet, har du sandsynligvis fået godt fat i massemarkedet, men mangler stadig den sidste del af dem.

Der er typisk tale om mere konservative kunder, som ikke helst gerne vil have færdiglavede løsninger, der ikke skaber nogle problemer for dem. Det er kunder, der grundlæggende ikke interesserer sig for teknologi, men bare vil have, at det virker.

Late majority kunder er mere prissensitive end andre, og vil sjældent betale for value-added services. I stedet skal man fokusere sin kommunikation omkring etablerede standarder og masser af support.
Når du skal sælge til dem: Late majority søger gerne en enkelt leverandør, som kan vise en solid og vedvarende positiv omsætning/indtjening. De lægger også vægt på, hvem der er dine top-10 kunder (gerne nogen fra samme branche eller størrelse som dem selv) og hvilke strategiske samarbejdspartnere, du har. Og så er det en fordel, hvis du kan fremvise en fuld produktlinje, så de ikke behøver at gå andre steder hen, for at få opfyldt deres behov.

Her finder de inspiration: Skal du ramme disse kunder via medierne, er det en god ide at komme i erhvervsmedier eller at få finansielle analytikere til at udtale sig positiv om jeres firma. Her handler det om at vise, at man er en solid virksomhed med orden i både regnskaber og processer.

Download vores værktøjer

Vi har samlet ovenstående Product Adaptation Curve på ét slide og som .pdf, så du bare kan downloade det og begynde at bruge det.

Download oversigten som PowerPoint.
Download oversigten som .pdf.