2. Early adopters – Visionære techfolk

Mange nystartede eller mindre it-virksomheder vil ofte have kunder fra dette segment. Det er kunder, der køber ind på nye produktkoncepter, og som kan se forretningspotentialet ved ny teknologi.

De er ofte rigtigt godt til at relatere nye løsninger og koncepter til deres egne udfordringer og muligheder. De har heller ikke noget imod at tage en risiko, hvis de også kan øjne en høj gevinst.
Når du skal sælge til dem: Ligesom med Innovators er det en fordel at bruge benchmarks, produktanmeldelser og fremvise awards/priser, når du skal have dem i tale. Deres time-to-market forventninger er ofte lave, så det skal du huske at adressere i kommunikationen, ligesom det er en fordel at vise, at løsningen i høj grad har mulighed for at kunne skræddersyes til dem.

Her finder de inspiration: På samme måde som Innovators finder de inspiration til nye produkter gennem tech-guruer og visionære samt teknologi- og erhvervsmedier. Så det er her, du skal sørge for at komme i med dine produkter og løsninger, hvis du skal være synlig overfor den målgruppe. I modsætning til Innovators vil Early adopters dog gerne høre lidt mere om forretningspotentialet end teknologien.

Download vores værktøjer

Vi har samlet ovenstående Product Adaptation Curve på ét slide og som .pdf, så du bare kan downloade det og begynde at bruge det.

Download oversigten som PowerPoint.
Download oversigten som .pdf.