Styrk din kommunikation

Kommunikationsunivers
Styrk din kommunikation
Uanset om der er tale om gennemarbejdede forretningsstrategier, velforberedte interview eller begrundede forandringer i virksomheden, er det ofte i selve kommunikationen, man endeligt taber eller sejrer.

Kommunikation er vigtig – ikke bare for ens personlige troværdighed og gennemslagskraft, men også i forhold til at få ens målgruppe til at forstå og acceptere ens budskab.

Og skal man have andre til at ændre adfærd eller håndterer kriser, så er kommunikation helt essentiel for ens succes.

Vi har derfor samlet en række konkrete værktøjer og råd til, hvordan man kan styrke både sin personlige som virksomhedens kommunikation.

Strategisk kommunikation

Det er ikke altid lige nemt at formulere sine budskaber, så de har den ønskede effekt hos modtageren.

Men hvordan ved man, hvad man skal kommunikere og til hvem? Brug denne lille strategiguide til at hjælpe dig med at kommunikere skarpt.

Pressekommunikation

Medierne kan være en rigtig god kanal, når man vil have sine budskaber ud til kunder, interessenter og ikke mindst egne medarbejdere.

Så hvordan kommer man igennem med netop sin historie, når journalisterne dagligt rammes af en ren tsunami af pressemeddelelser og henvendelser?

Produktkommunikation

Mange virksomheder laver den fejl, at de ensarter deres produktkommunikation, og ikke opdaterer den efterhånden, som de får nye typer kunder ind.

Her er et par gode råd til, hvordan du rammer de forskellige kundetyper – alt efter hvor de befinder sig i deres modenhedsfase.

Kundekommunikation

Skal du have succes i fremtiden, er det afgørende, at du har styr på din kundekommunikation og ikke mindst kundernes samlede oplevelse af din virksomhed.

Vi har samlet en række enkle fif til, hvordan du kommer i gang med at forbedre den samlede kundeoplevelse.

Dig selv

Uanset hvor mange flotte billeder der i din PowerPoint-præsentation, solide fakta eller røgmaskiner på scenen, så handler god kommunikation i sidste ende om dig som kommunikatør.

Her kan du læse en række gode råd og få et par konkrete værktøjer, der kan gøre dig bedre og mere effektivt, når du skal ud med dine budskaber.