Pressekommunikation

Pressekommunikation

Medierne kan være en rigtig god kanal, når man vil have sine budskaber ud til kunder, interessenter og ikke mindst egne medarbejdere. Derfor bør du også altid overveje, hvordan du kan bruge medierne, når du planlægger din kommunikation.

Udfordringen er at mediehusene i den grad oversvømmes med pressemeddelelser og henvendelser fra stort set alle virksomhedstyper, brancher og enkeltpersoner.

De store mediehuse modtager f.eks. i dagtimerne omkring én pressemeddelelse i minuttet og fagmedierne får ofte over 100 virksomhedshenvendelser om dagen.

Så hvordan kommer man igennem med netop sin historie, når journalisterne dagligt rammes af en ren nyhedstsunami?

Sådan kommer du på forsiden – På den gode måde

Selvom det kan virke helt håbløst at komme igennem til medierne, kan man faktisk få ganske god succes, ved blot at følge nogle enkle råd og guidelines.

Dem har vi samlet til dig her, så du kan komme på forsiden med netop din historie – på den gode måde.

Ønsker du at have guiden lige ved hånden?

Download skabelonen, hvor du kan finde alle værktøjerne til den gode pressekommunikation

Har du nogle spørgsmål?