Lav en kommunikationsstrategi

Kommunikationsstrategi

Det er ikke altid lige nemt at formulere sine budskaber, så de har den ønskede effekt hos modtageren. Derfor har vi udarbejdet denne lille strategiguide til at hjælpe dig med at kommunikere skarpt.

At kommunikere de rette budskaber til den rette målgruppe kan være svært. For hvordan tilretter man det helt rette budskab til en specifik målgruppe – og gennem hvilke kanaler?

Ofte står man overfor forskellige interessenter og målgrupper, som der ikke nødvendigvis kan kommunikeres til på samme måde.

F.eks. vil fyringer eller en ny strategi i virksomheden kræve forskellige kommunikationsindsatser alt efter om du fortæller budskabet til investorer, medarbejdere, medier eller den ramte afdeling.
Men hvordan ved man, hvad man skal kommunikere og til hvem?

Hvordan laver man en kommunikationsstrategi?

Der findes et utal af måder at udarbejde kommunikationsstrategier på, og du vil med en hurtig Google-søgning hurtigt kunne se, at du både bliver opfordret til at lave store og komplekse strategier, ligesom andre vil opfordre dig til en hurtig one-pager.

Langt de fleste strategier indeholder nedenstående fire hovedelementer

Ønsker du at have guiden lige ved hånden?

Download skabelonen, hvor du kan finde alle værktøjerne til den gode kommunikationsstrategi

Har du nogle spørgsmål?