1. Innovators – De tænder på teknologi

It-virksomhedernes første kunder er typisk nogen, der tænder på teknologiske fremskridt og nye innovative produkter. De bliver kaldt Innovators og er kunder, der forstår din vision og mulighederne med jeres produkter – også selvom de måske ikke er færdigudviklede.

Innovators har ikke noget imod at være med i testfasen, at være medudviklere af et produkt eller tage en risiko. For de er (ligesom dig) visionære folk, der nemt kan relatere nye unikke koncepter og se fordelene i innovative ikke-prøvede løsninger.

Da de altid er på jagt efter de nyeste produkter og teknologier, er de normalt også gode at have med som co-creators af produkterne.
Når du skal sælge til dem: Her er det en fordel at bruge benchmarks, fremvise awards/priser og vise dem prototyper og systemdesign. For det køber de ind på.

Her finder de inspiration: Typisk finder de inspiration til nye produkter gennem tech-guruer og visionære samt teknologi- og erhvervsmedier. Så det er her, du skal sørge for at komme i med dine produkter og løsninger, hvis du skal være synlig overfor den målgruppe.

Download vores værktøjer

Vi har samlet ovenstående Product Adaptation Curve på ét slide og som .pdf, så du bare kan downloade det og begynde at bruge det.

Download oversigten som PowerPoint.
Download oversigten som .pdf.