Information om juridisk rådgivning og betingelser for Kontraktportalen

Herunder finder du information om de tre abonnementers indhold, de grundlæggende betingelser for brug af portalen, samt hvad den juridiske support omfatter.

Herunder finder du information om kontraktportalen, de grundlæggende betingelser for brug og mulighederne for juridisk rådgivning hos DAHL og Dansk Erhverv.

Information om juridisk rådgivning

Som medlem har du adgang til gratis juridisk rådgivning, der kan spare dig for retssager, advokatudgifter og ubehagelige overraskelser.

IT-Branchen tilbyder to forskellige rådgivningskanaler.

Begge organisationer rådgiver om generelle juridiske forhold. Det kan særligt være en fordel, hvis den ene organisation har interessekonflikt i sagen.

De to organisationer har forskellige særkompetencer:

IT-branchespecifikke forhold og sparring om Kontraktportalen: DAHL Legal Desk

Ansættelsesret og erhvervsjuridisk rådgivning: Dansk Erhverv

Dine muligheder for juridisk rådgivning

Dansk Erhverv

Har du behov for at søge råd vedrørende juridiske problemstillinger i hverdagen, kan du altid ringe til Dansk Erhverv. Dansk Erhvervs jurister er specialister på alt, hvad der vedrører ansættelsesret. Du kan også bruge Dansk Erhverv til erhvervsjuridisk rådgivning.

Den erhvervsjuridiske rådgivning dækker de mest gængse områder som f.eks. følgende:

  • Ansættelsesret og erhvervsjuridisk rådgivning
  • Rådgivning om IT- kontraktlige forhold, herunder brugen af SLA, rettigheder, GDPR
  • Sparring på samarbejdsaftaler samt øvrige forhold af generel juridisk karakter såsom markedsføringsloven, konkurrenceloven etc.

Om rådgivningen
Der vil typisk være tale om telefonisk rådgivning. Hvis du har et fuld-service eller arbejdsgivermedlemskab af Dansk Erhverv kan indsende skriftligt materiale til gennemgang (kontrakter, korrespondancer etc.).

DAHL Legal Desk

DAHL Legal Desk er IT-advokater med speciale i IT og teknologi-ret. De kan også rådgive dig i valg og brug af kontrakter på kontraktportalen, f.eks.:

  • Sparring om IT-kontraktlige forhold, f.eks. SaaS, SLA, D17, rettigheder, GDPR osv.
  • Sparring om IT-brancheforhold, f.eks. mulige løsninger på typiske udfordringer i IT-kontrakter

Om rådgivningen
Skriv til DAHL juridisk hotline på shield@dahllaw.dk, ring på 88 91 91 00 eller find kontaktoplysninger på Kontraktportalen. Typisk vil du blive kontaktet indenfor én hverdag i tidsrummet kl. 10.00 til kl. 12.00.

Du får telefonisk juridisk sparring, herunder vurdering af situationer, valg af redskaber, drøftelse af konkrete kontraktbestemmelser osv. Egentlig juridisk sagsbehandling, f.eks. gennemgang og udarbejdelse af kontrakter, skriftlige tilbagemeldinger osv. er dog ikke omfattet. Dette kan dog leveres med rabat til IT-Branchens medlemmer efter nærmere aftale – hvis ikke problemet kan løses allerede gennem rådgivningen.


Kontraktportalen

På Kontraktportalen har du som medlem gratis adgang til et fuldt sæt af professionelle kontrakter, som dækker alle typiske behov hos IT-virksomheder. Her kan du nemt skræddersy kontrakterne til din virksomheds behov.

Du får adgang til dette:

DokumenterAdgang
LeveringsbetingelserAvanceret
LicensbetingelserUdvidet
Tilbud- og underleverandøraftaleUdvidet
Ansættelseskontrakt
API-aftale
D17
D17
Særligt til IT/Tech
D17 Light
Ejerbog
GDPR
Databehandleraftale
GDPR
Fortegnelse – Markedsføring
GDPR
Meddelelse – Kontaktformular
GDPR
Sikkerhedspolitik
Konsulentaftale
NDA
Ensidig og gensidig
Standardkontrakter
(K01, K02, K03, K04 og ADDA)
Stiftelsesdokument + vedtægter
Abonnementsbetingelser Cloud/SaaS
Agentaftale
D17
Modelbilag
Distributøraftale
GDPR
Databehandleraftale for cloud services
GDPR
Datatilsynets databehandler-
aftale med DAHL tilpasninger
GDPR
Fortegnelse – HR
GDPR
Fortegnelse – Leverandør, kunde, partner
GDPR
Meddelelse – Bestyrelse
GDPR
Meddelelse – HR
Marketing
Må jeg sende markedsføring?
Marketing
Samtykke & vilkår
til nyhedsbrev
Ordre
Ressourcer (ad-hoc,
konsulenter mv.)
Ordre
Ressourcer (projekter)
VIRK17
Forbehold til IT/Tech
Aftale om advisory board/ekstern bestyrelsesmedlem
Direktørkontrakt
Forretningsorden for direktion og bestyrelse
IPR
Overdragelse af rettigheder
IPR
Samling af rettighedsbestemmelser
IPR
Tips til beskyttelse af idéer
Ordre
Hardware indkøb
Ordre
Software
Ordre
Support og vedligeholdelse

Kontraktportalens betingelser

Du skal have et gyldigt IT-Branchen-medlemskab, når du logger på Kontraktportalen første gang. Dit medlemskab er således betingelse for, at du har adgang til indholdet på Kontraktportalen.

Opsigelse af dit medlemskab hos IT-Branchen betyder også at adgangen til Kontraktportalen opsiges. Der er tale om et tidsbegrænset abonnement, der til hver en tid kan opsiges med 3 måneders varsel, dog med en minimumsbinding på 12 måneder.

Ved ophør af abonnement, må du ikke fremadrettet anvende de dokumenter, der har været tilgængelige vis Kontraktportalen, uanset at disse har kunnet downloades.

Contractbook sikrer, at du ved ophør af aftalen vil få adgang til evt. data og dokumenter indlæst af dig i portalen i læsbart format.

Kontraktportalen udbydes af IT-Branchen i samarbejde med DAHL Advokatpartnerselskab og Contractbook. Din aftale om adgangen til og brugen af Kontraktportalen indgås med DAHL og Contractbook, men fakturering for brug sker via din medlemsbetaling i IT-Branchen.

Hvis du oplever problemer med Kontraktportalen herunder i forhold til indholdet på portalen, kan du kontakte DAHL eller Contractbook. Det er IT-Branchen som administrerer din adgang til portalen, herunder oprettelse og nedlæggelse af brugere.

Det er kun din virksomhed, og de ansatte, der må gives adgang til Kontraktportalen. Indholdet på sitet må altså ikke videregives til tredjemand, med mindre dette sker som led i din interne kommercielle brug af dokumenterne.

Kontraktportalen respekterer naturligvis gældende lovgivning vedrørende GDPR. Hertil er dokumenterne på Kontraktportalen generelle skabeloner der f.eks. lever op til eventuel relevant lovgivning på området, men de udgør ikke en juridisk rådgivning.

Indhold og omfang af DAHLs juridisk support

Du kan kontakte DAHL per telefon eller per e-mail, men support vil af DAHL blive givet per telefon. Sparringen gives af op til 20 minutters varighed.

Der er ingen begrænsninger ift. jeres problemstillinger. Dog omfatter juridisk support alene hvad der kan drøftes telefonisk. Dvs. hvis der skal laves undersøgelser eller er behov for egentlig sagsbehandling, skriftlig korrespondance eller lignende, oprettes en sag hos DAHL.

Herefter afregnes der i efter medgået tid med de til enhver tid gældende rabatter for medlemmer af IT-Branchen (eller som i øvrigt aftalt).

Der er som sådan ingen begrænsning i brugen af support, dog forbeholder DAHL sig retten til at opsige ud fra et almindeligt ”fair use” princip.

  • Hej
    Vi (Itera med login HS@itera.dk) har tidligere benyttet kontraktportalen bl.a til kontrakter af typen “operation agreements” og “projekter”.

    Dem kan jeg ikke længere finde i udgave som vi har benyttet (den gratis som medlem).

    Eksisterer det ikke længere, eller er det flyttet. Kan man få en midlertidig adgang (evt bare reader) så man kan se hvor det ligger (hvis det stadig eksisterer). Jeg vil ikke bare starte noget op uden at vide om det er den rigitge løsning.

    Hilsen klaus Ahrensbach
    31411033
    klaus.ahrensbach@itera.com

  • Hej
    Vi (Itera med login HS@itera.dk) har tidligere benyttet kontraktportalen bl.a til kontrakter af typen “operation agreements” og “projekter”.

    Dem kan jeg ikke længere finde i udgave som vi har benyttet (den gratis som medlem).

    Eksisterer det ikke længere, eller er det flyttet. Kan man få en midlertidig adgang (evt bare reader) så man kan se hvor det ligger (hvis det stadig eksisterer). Jeg vil ikke bare starte noget op uden at vide om det er den rigitge løsning.

    Hilsen klaus Ahrensbach
    31411033
    klaus.ahrensbach@itera.com

    1. Hej klaus. Vi har talt sammen direkte, så her skriver jeg nok mere så andre kan læse med. Alle kontrakterne er opdateret og flyttet til portalen som I har fået adgang til. Mangler noget lader du mig det som aftalt vide så kan vi “næsten” altid skaffe det.

  • Hej
    I Premium pakken indgår: D17 Modelbilag.
    Hvad omfatter dette? Omfatter det fx. nedenstående?
    Annex 1: Definitions
    Annex 2: Transition and Transformation
    Annex 3: Supplier’s Services
    Annex 4: Supplier’s reporting
    Annex 5: Prices
    Annex 6: Service Targets
    Annex 7: Cooperation Organisation
    Annex 8: Customer responsibilities
    Annex 9: Change Management
    Annex 10: Risk management and proactive action
    Annex 11: Data Processing Agreement
    Annex 12: Sub-suppliers

    1. Hej Thomas. Godt nyt. Vi har frikøbt de omtalte bilag – og alle øvrige af de mere komplekse kontrakter, så de nu stilles til rådighed for alle medlemmer af IT-Branchen. Tager lige nogle dage at implementere et par ændringer i systremsetuppet før de ekstra kontrakter og bilag er synlige på kontraktportalen for jer alle, men jeg sender dig bilagspakken pr mail med det samme. Vh Bjørn Borre, Medlemsdirektør IT-Branchen

  • Der er søgt om adgang til portalen, men der sker ikke noget (har tjekket i spam også efter login oplysninger)

    1. Hej Thomas. Har godkendt din adgang her til morgen. Du har fået mail med link til pålægning

  • Skriv et svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *