Abonnementer og betingelser for Kontraktportalen

Herunder finder du information om de tre abonnementers indhold, de grundlæggende betingelser for brug af portalen, samt hvad den juridiske support omfatter.

Det indeholder abonnementerne

Essential indeholder basisvilkår der er anvendelige for alle. F.eks. basale leveringsbetingelser, en standard licensaftale, typiske GDPR-dokumenter samt essentielle dokumenter til at ”komme i gang” så som stiftelsesdokument, vedtægter og ansættelsesaftale.

Professional indeholder udvidede vilkår som f.eks. udvidede leveringsbetingelser. Til virksomheden, der leverer mere standardiserede ydelser, særligt ift. konsulentydelser og projekter, og er kommet videre end startup-stadiet. Professional kan også kombineres med telefonisk juridisk support.

Premium indeholder primært mere avancerede versioner af dokumenterne, som understøtter en standardisering af flere leverancetyper, f.eks. levering af både SaaS og implementeringsprojekter. Premium kan også kombineres med telefonisk juridisk support. Her medfølger også et opstartsmøde med DAHL, hvor dokumenter og kontrakter gennemgås.

DokumenterEssentialProfessionalPremium
LeveringsbetingelserBasis indhold UdvidetAvanceret
LicensbetingelserBasis indholdUdvidetUdvidet
Tilbud- og underleverandøraftaleBasis indholdUdvidetUdvidet
Ansættelseskontrakt
API-aftale
D17
D17
Særligt til IT/Tech
D17 Light
Ejerbog
GDPR
Databehandleraftale
GDPR
Fortegnelse – Markedsføring
GDPR
Meddelelse – Kontaktformular
GDPR
Sikkerhedspolitik
Konsulentaftale
NDA
Ensidig og gensidig
Standardkontrakter
(K01, K02, K03, K04 og ADDA)
Stiftelsesdokument + vedtægter
Abonnementsbetingelser Cloud/SaaS
Agentaftale
D17
Modelbilag
Distributøraftale
GDPR
Databehandleraftale for cloud services
GDPR
Datatilsynets databehandler-
aftale med DAHL tilpasninger
GDPR
Fortegnelse – HR
GDPR
Fortegnelse – Leverandør, kunde, partner
GDPR
Meddelelse – Bestyrelse
GDPR
Meddelelse – HR
Marketing
Må jeg sende markedsføring?
Marketing
Samtykke & vilkår
til nyhedsbrev
Ordre
Ressourcer (ad-hoc,
konsulenter mv.)
Ordre
Ressourcer (projekter)
VIRK17
Forbehold til IT/Tech
Aftale om advisory board/ekstern bestyrelsesmedlem
Direktørkontrakt
Forretningsorden for direktion og bestyrelse
IPR
Overdragelse af rettigheder
IPR
Samling af rettighedsbestemmelser
IPR
Tips til beskyttelse af idéer
Ordre
Hardware indkøb
Ordre
Software
Ordre
Support og vedligeholdelse

Services

Essential

  • Ubegrænset brug af digital signatur (NemID og 2-faktor), sikker opbevaring i skyen.

Professional

  • Ubegrænset brug af digital signatur (NemID og 2-faktor), sikker opbevaring i skyen.
  • Avanceret mappestruktur og tags til organisering af dokumenter.
  • Tilkøbsmulighed for juridisk support.

Premium

  • Ubegrænset brug af digital signatur (NemID og 2-faktor), sikker opbevaring i skyen.
  • Avanceret mappestruktur og tags til organisering af dokumenter.
  • Tilkøbsmulighed for juridisk support.
  • Tilføj opgaver og reminders til dine dokumenter, og meget mere!

Pris

Essential

  • Gratis for alle medlemmer af IT-Branchen.

Professional

  • 1.195 kr. per måned ekskl. moms.
  • Juridisk support 1.895 kr. per måned ekskl. moms.

Premium

  • 2.495 kr. per måned ekskl. moms.
  • Juridisk support 1.895 kr. per måned ekskl. moms.

Kontraktportalens betingelser

Du skal have et gyldigt IT-Branchen-medlemskab, når du logger på Kontraktportalen første gang. Dit medlemskab er således betingelse for, at du har adgang til indholdet på Kontraktportalen.

Opsigelse af dit medlemskab hos IT-Branchen betyder også at adgangen til Kontraktportalen opsiges. Der er tale om et tidsbegrænset abonnement, der til hver en tid kan opsiges med 3 måneders varsel, dog med en minimumsbinding på 12 måneder.

Ved ophør af abonnement, må du ikke fremadrettet anvende de dokumenter, der har været tilgængelige vis Kontraktportalen, uanset at disse har kunnet downloades.

Contractbook sikrer, at du ved ophør af aftalen vil få adgang til evt. data og dokumenter indlæst af dig i portalen i læsbart format.

Kontraktportalen udbydes af IT-Branchen i samarbejde med DAHL Advokatpartnerselskab og Contractbook. Din aftale om adgangen til og brugen af Kontraktportalen indgås med DAHL og Contractbook, men fakturering for brug sker via din medlemsbetaling i IT-Branchen.

Hvis du oplever problemer med Kontraktportalen herunder i forhold til indholdet på portalen, kan du kontakte DAHL eller Contractbook. Det er IT-Branchen som administrerer din adgang til portalen, herunder oprettelse og nedlæggelse af brugere.

Det er kun din virksomhed, og de ansatte, der må gives adgang til Kontraktportalen. Indholdet på sitet må altså ikke videregives til tredjemand, med mindre dette sker som led i din interne kommercielle brug af dokumenterne.

Kontraktportalen respekterer naturligvis gældende lovgivning vedrørende GDPR. Hertil er dokumenterne på Kontraktportalen generelle skabeloner der f.eks. lever op til eventuel relevant lovgivning på området, men de udgør ikke en juridisk rådgivning.

Vilkårene for brugen af Kontraktportalen, herunder de services der stilles til rådighed på Kontraktportalen via vores samarbejdspartnere DAHL og Contractbook, er nærmere beskrevet her (link).

Indhold og omfang af DAHLs juridisk support

Den juridisk support kan tilkøbes på Professionel og Premium plan. Supporten koster 1.895 kr. per måned eksklusiv moms og sælges på subscription-basis for 1 år ad gangen (følger kundens eksisterende licens).

Du kan kontakte DAHL per telefon eller per e-mail, men support vil af DAHL blive givet per telefon. Sparringen gives af op til 20 minutters varighed.

Der er ingen begrænsninger ift. jeres problemstillinger. Dog omfatter juridisk support alene hvad der kan drøftes telefonisk. Dvs. hvis der skal laves undersøgelser eller er behov for egentlig sagsbehandling, skriftlig korrespondance eller lignende, oprettes en sag hos DAHL.

Herefter afregnes der i efter medgået tid med de til enhver tid gældende rabatter for medlemmer af IT-Branchen (eller som i øvrigt aftalt).

Der er som sådan ingen begrænsning i brugen af support, dog forbeholder DAHL sig retten til at opsige ud fra et almindeligt ”fair use” princip. Når du og din virksomhed tilkøber juridisk support, vil I blive kontaktet af DAHL.

DAHL vil her lave et konflikttjek og din virksomhed underskriver tillæg til aftalen. Evt. fastsættes yderligere rammer for den juridiske support (f.eks. afhængigt af organisationens størrelse hvilke bruger der kan benytte sig af juridisk support).

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *