Nyt dynamisk indkøbssystem for it-konsulentydelser

Nu udvider SKI mulighederne for at levere it-konsulentydelser til det offentlige, og det har særlig relevans for mindre leverandører

Nyt dynamisk indkøbssystem for it-konsulentydelser

Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) har netop lanceret et nyt dynamisk indkøbssystem, der åbner døren for, at endnu flere it-leverandører kan konkurrere om opgaver inden for it-konsulentydelser til det offentlige.

Med den nye aftale, Dynamisk Indkøbssystem for IT-konsulenter (02.14), præsenterer SKI en ny mulighed for it-virksomheder, der ønsker at levere konsulentydelser til det offentlige marked.

Aftalen supplerer de eksisterende rammeaftaler for konsulentydelser 02.15 og 02.17, og åbner således op for, at markant flere leverandører kan sælge konsulentydelser til det offentlige gennem SKI.

Hvad er et dynamisk indkøbssystem?

Det dynamiske indkøbssystem er en form for markedsplads, hvor kunder og leverandører kan mødes og handle. Det er samtidig et fleksibelt værktøj, der giver offentlige indkøbere mulighed for fra udbud til udbud, at justere en lang række betingelser, kravsspecifikationer og evalueringsparametre.

På samme måde kan leverandører også løbende tilrette de ydelser, de tilbyder det offentlige over aftalen.

Dette adskiller sig markant fra de traditionelle rammeaftaler, hvor leverandører først er kvalificerede efter en langvarig udbudsproces, og hvor de væsentligste rammer bliver låst i en længere periode.

På grund af den øgede fleksibilitet vil der til gengæld ikke være mulighed for direkte, da alle indkøb med det nye dynamiske indkøbssystem skal gennem en form for miniudbud.

SKI har tidligere benyttet sig af dynamiske indkøbssystemer, blandt andet indenfor it-drift og standardsoftware, og nu får it-konsulentydelser altså også sit eget dynamiske indkøbssystem.

Ny mulighed for mindre it-leverandører

For mindre it-leverandører, der ikke har ressourcerne til at konkurrere om pladser på SKI’s øvrige rammeaftaler på konsulentområdet, repræsenterer det nye indkøbssystem en god mulighed for at komme ind på markedet.

Ved at blive en del af det dynamiske indkøbssystem får virksomheder mulighed for at byde på kontrakter inden for deres ekspertiseområder samtidig med, at de reducerer de administrative byrde og omkostninger ved de traditionelle rammeaftaler.

I IT-Branchen er vi rigtig positivt stemt overfor SKI’s indsats for at skabe større fleksibilitet i deres aftaler, og for deres indsats for at åbne det offentlige it-marked op for mindre aktører.

De klassiske rammeaftaler har været meget tunge at danse med, og været svære at anvende for mindre leverandører.

Vi følger introduktionen af den lange række af dynamiske indkøbssystemer meget nøje, og samarbejder tæt med SKI for at sikre, at de nye aftaler indfrier forventningerne om øget fleksibilitet, samt at de kommer til at supplere SKI’s eksisterende aftaler bedst muligt.

Bliv klogere på SKI 02.14

IT-Branchen holder sammen med SKI og Digital Lead et arrangement den 28. august, hvor du kan blive klogere på SKI’s nye dynamiske indkøbssystem for it-konsulentydelser.

På eventet kan du høre om:

  • Fordelene ved at være en del af SKI’s aftaler
  • SKI´s 02.14 aftalen
  • Trin for trin-guide til at blive leverandør på 02.14
  • Afsluttende dialog og mulighed for spørgsmål.

Du tilmelder dig til eventet via dette link.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *