Den danske startupvirksomhed SupWiz, som lever af at udvikle kundeservice og support via AI og Machine Learning, havde for nogle år tilbage, en vision om at forandre tankegangen bag kundeservice og support. Den vision præsenterede de for ledelsen i NNIT, og i 2017 indgik de to i et officielt partnerskab, som søgte at skabe fremtidens kundesupport og service, baseret på netop AI og Machine Learning.
Siden partnerskabet har SupWiz haft vokseværk, og i dag servicere de også en lang række andre kunder såsom ATP, Stofa, One.com mm., og har kontorer på tværs af landet.
Teknologiske innovationer skaber effektivisering
Den massive teknologiske udvikling, som verden i disse år oplever, var med til at skabe grobund for visionerne bag SupWiz. Ved at indkorporere AI og Machine Learning i kundeservice, vil håndtering af fremtidens kundeservicehenvendelser blive mere effektive, der vil forekomme kortere ventetid, og en mere ensartet service. Teknologien som SupWiz søger at udvikle, vil indenfor kundeservice-faget bl.a. kunne assistere og supporte kunder gennem automatiserede chatbots, e-mail sortering, tekst matching mm.
Samarbejde kan skabe innovation
Ved at udarbejde et partnerskab mellem NNIT og SupWiz, har de sammen kunne drage på hinandens erfaringer og viden, for at skabe nye og innovative kundeservice-løsninger.
Stephen pointerede til årsmødet, netop hvordan NNIT og SupWiz er et eksempel på, at større og mindre virksomheder i mange tilfælde, i samarbejde kan skabe nye muligheder. SupWiz bidrog til partnerskabet med deres viden indenfor algoritmer og programmering, og NNIT med deres store praktiske viden indenfor kundeservice. Sammen har de kunne assistere og komplimentere hinanden, i at udvikle fremtidens automatiserede kundeservice.