Fyn: Velkommen på forsiden – på den gode måde!

Har du historier, der egner sig til at komme i medierne, men er i tvivl om, hvad du skal gøre?

Dato & tidspunkt

Lokation

Oxygen, Middelfartvej 9K, 5000 Odense C

Medierne bliver hver dag ramt af en sand syndflod af pressemeddelelser og henvendelser fra virksomheder, der mener, at netop deres historie skal på forsiden. Men meget få lykkedes med at komme igennem til medierne.

Vil du gerne undgå at sende dine historier ud i intetheden og spilde tiden på journalister, der alligevel ikke skriver din historie?

Så skal du deltag i IT-Branchens ”Velkommen på forsiden – På den gode måde”, hvor du får hjælp til at lave den helt skarpe pr-historie.

På workshoppen får du en unik indsigt i, hvordan pressen arbejder, hvordan de udvælger historierne til morgendagens forside, og ikke mindst hvordan du selv kommer i medierne.

Du vil få gode råd til den proaktive pressehåndtering, ligesom der vil blive åbnet op for journalisternes værktøjskasse, så du bliver mere effektiv, når du er i kontakt med journalisterne.

Det får du med hjem:

  • Hvad der skal til for at komme på forsiden
  • Indsigt i journalistens hverdag og værktøjskasse
  • Mulighed for at arbejde med din egen pr-historie, som du kan gå til medierne med

Workshoppen henvender sig til:

  • Kommunikationsmedarbejdere
  • Marketingansvarlige
  • Ledere med mediekontakt

Onsdag den 30. november 2022, kl. 14.00 – 17.30
Afholdes hos Oxygen, Middelfartvej 9K, 5000 Odense C

Workshoppen er kun for medlemmer af IT-Branchen. Det er gratis at deltage, men tilmelding er påkrævet grundet begrænsede antal pladser.


Dine undervisere:
Rune Fick Hansen, kommunikationschef i IT-Branchen, har arbejdet med journalister og især erhvervs- og techmedier siden 1998. I sin tid hos bl.a. TietoEnator, Telia, TDC og Danske Bank har han været med til at håndtere alt fra de store opkøb og ubehagelige shitstorms til de små lokalhistorier og skarpe produktlanceringer.

Lars Jacobsen, chefredaktør på Computerworld siden 2013, og en af techmediernes grand old men. På Computerworld modtager de ofte over 100 pressemeddelelser om dagen, og han kan råt for usødet fortælle, hvad der skal til, for at man kommer igennem nåleøjet på redaktionen.