Det kan være med usikkerhed i maven, at man ringer til sit forsikringsselskab for at få hjælp til at forstå sine forsikringer, en skade eller få et nyt tilbud. Måske især, hvis man er autist, har angst eller et tredje usynligt handicap. Men vidste du, at Topdanmark har en telefonlinje til dig, der har et særligt behov?
I samarbejde med Topdanmark tilbyder IT-Branchen særlige rabatter og dækninger til fordelagtige priser og specialtilpassede forsikringer – både til erhverv og privat. Læs mere her.
Tine Dalsgaard er en af de fire personer, du kan få i røret, når du ringer til solsikkelinjen hos Topdanmark. Hun arbejder til daglig som kunderådgiver, og det har hun gjort i 18 år.
Siden i sommer har hun besvaret opkald til solsikkelinjen.

”Vi er gearet til at tale ekstra langsomt, til at lytte til folk ekstra meget, og vi er især gearet til at tie stille, når det er nødvendigt,” fortæller hun og fortsætter ”og så har vi lysten også – allervigtigst. Vi har lysten til at sidde med de her kald her, fordi det er nogen, som ofte tager tid.”
Når Tine Dalsgaard tager et opkald fra solsikkelinjen, er det typisk de samme spørgsmål, hun får, som fra alle mulige andre kunder. Men den måde Tine Dalsgaard forklarer, spørger ind og følger op på er anderledes.
” Når vi har haft en igennem på linjen, laver vi eksempelvis et resumé bagefter. Der skriver jeg, hvad vi er blevet enige om, hvad der sker nu og hvad jeg skal bruge fra kunden. Og det sender jeg så direkte på sms eller mail til kunden bagefter,” fortæller Tine Dalsgaard.
Hun besvarer dagligt opkald på den nye telefonlinje. Og det har gjort hendes arbejdsliv mere meningsfyldt. Hun understreger, at man aldrig skal føle sig til besvær, når man ringer på solsikkelinjen:
”Jeg synes, det er virkelig vigtigt at tage de telefonopkald, og så får jeg det jo rigtig godt, når jeg kan mærke, at folk har haft en god oplevelse,” fortæller hun og afslutter med et smil:
”Jeg er jo også en, der kan lide at snakke, så at sidde og tale med mine kunder, og så have den her selvvalgte opgave oveni, det gør mig simpelthen bare så glad for mit arbejde.”
Ring til solsikkelinjen
Du kan kontakte solsikkelinjen hos Topdanmark på 44 74 36 00, hvis du allerede er kunde hos Topdanmark, eller hvis du ønsker et nyt tilbud på forsikringer.
Åbningstider:
Mandag-torsdag kl. 08.00 – 16.00
Fredag kl. 09.00 – 16.00
Weekend/helligdage: lukket
Om Solsikkeprogrammet
Topdanmarks solsikkelinje er en del af Solsikkeprogrammet, som står bag den kendte solsikkesnor. Solsikkesnoren kan du tage om halsen, hvis du har et usynligt handicap, og har behov for at gøre dit handicap synligt, så der kan blive taget hensyn til dig.
Vil du vide mere om neurodivergens, diversitet og inklusion?
Mennesker med forskellige perspektiver får bedre idéer og kan tackle komplekse udfordringer. Men forskellighed alene gør det ikke – det er inklusion, der skaber resultaterne. Inklusion handler om at sikre, at alle føler sig velkomne og værdsatte, så de kan bidrage fuldt ud.
Mange arbejdspladser overser fordelene ved diversitet og inklusion. Vi har gjort det lettere for dig at ændre kulturen.