
Nye ministre er en gave til tech og it-branchen
Det nye regeringshold er sat, og alt tegner til et styrket fokus på teknologi, vækst, konkurrenceevne og de kompetencer, der er forudsætningen for et stærkere Danmark.
At italesætte behovet for at højne cybersikkerheden i Danmark og skabe opmærksomhed om cybersikkerhedsindsatser, -trusler og -løsninger.
Herunder at understøtte medlemmernes forretningsmæssige muligheder ved at tydeliggøre betydningen af cybersikkerhed for myndigheder, borgere og virksomheder over for væsentlige interessenter, beslutningstagere og kunder.

Det nye regeringshold er sat, og alt tegner til et styrket fokus på teknologi, vækst, konkurrenceevne og de kompetencer, der er forudsætningen for et stærkere Danmark.

IT-Branchen byder varmt velkommen til den nye regering, som med regeringsgrundlaget indfrier mange af vores ønsker. Danmark står både overfor en AI-revolution og et voksende digitalt trusselsbillede. Det tager regeringsgrundlaget fat om, og det glæder IT-Branchen.

Hvordan skaber vi et digitalt totalforsvar og -beredskab i Danmark, hvor myndighederne, Forsvaret, kritisk infrastruktur og den digitale sikkerhedsindustri står stærkt og forpligtet sammen? IT-Branchen og Navigating 360 har i denne uge afholdt rundbordssamtale om netop det.

Mens valgkampens temaer så småt begynder at blive tydelige, er cyberkrigen for længst blevet det store samtaleemne i både det private og offentlige.

Valgkampen er for alvor i gang. Men hvad er danskerne mest optaget af i valgkampen? Og findes der digitale løsninger, der kan adressere netop de udfordringer? IT-Branchen giver her sit bud på, hvordan teknologi helt konkret kan spille en afgørende rolle i løsningen af fem af Danmarks største samfundsudfordringer.

Forandringerne og krav om storindkøb af materiel er til at føle på i Forsvaret. Et strategisk skifte der også har betydning for deres it-indkøb.

Regeringens nye redegørelse om Danmarks digitale udvikling tegner et billede af et land, der på mange parametre er i europæisk topklasse. Men redegørelsen afslører også, at vi ikke kan hvile på laurbærrene.

Den danske regering har netop præsenteret de overordnede rammer for den økonomiske politik frem mod 2035. Planerne kan potentielt være gode nyheder, men kun hvis de faktisk bliver ført ud i virkeligheden.

23 it-virksomheder går forrest og donerer ydelser for 33,5 mio. kr. til det nye nationale initiativ ”Cybersikker virksomhed”, der skal styrke cybersikkerheden blandt SMV’er.

Regeringen og et bredt flertal i Folketinget har netop indgået en aftale om Strategi for cyber- og informationssikkerhed 2026–2029.