Konfettiregn over fremtidens talenter 

Der var glæde og masser af konfetti, da vinderne af årets Coding Class finale blev kåret.

Igen i år var der skarp konkurrence, da elever fra en lang række skoler skulle præsentere deres bedste spil og digitale løsninger, som de selv havde udviklet og kodet i løbet af skoleåret. 
 
”Vi har samlet fem hundrede elever fra forskellige skoler for at finde ud af, hvem der skal vinde Coding Class finalen. Stemningen er nærmest elektrisk, og det er bare fantastisk at mærke, hvordan de alle sammen bare brænder for at vise, det de har skabt i løbet af året,” siger Mette Lundberg, direktør for politik og kommunikation i IT-Branchen. 

4.500 elever fordelt på 1.500 grupper har deltaget i årets Coding Class-forløb, og der var vanen tro masser af højt humør og nervøse men koncentrerede unge, da de 12 finalistgrupper tørnede sammen for at finde ud af, hvem der skulle løbe med 1. pladsen i de fire kategorier: Kodning, Gaming, Innovation og ikke mindst Publikumsprisen. 
 
En lang række virksomheder har stillet eleverne nogle konkrete forretningsmæssige udfordringer, som børnene så skulle løse, kode og præsentere overfor den pågældende virksomhed i en form af et ”Løvens hule”-setup. 

12 gruppers løsninger blev nomineret til finalen, hvor hvert hold så skulle præsentere deres selv-kodede spil eller løsning for en række dommere, så den helt rigtige vinder kunne kåres i det store finaleshow. 

En af verdens bedste gamere var dommer 

Dagens program var fyldt med sjove udfordringer, kreative workshops og besøg af en række spændende gæster samt et prominent dommerpanel, som blandt andet inkluderede en af verdens bedste Counter Strike spillere, Casper ”cadiaN” Møller. 
 

 ”Det har været en helt fantastisk dag. Selvom jeg er professionel gamer, er jeg imponeret over, hvor dygtige eleverne har været til at skabe deres egne spil. Man kan se, at det betaler sig at lægge en masse timer i det, og at man når langt, hvis man arbejder sammen som team,” siger Casper ”cadiaN” Møller. 

Titlen for bedste kodning gik til Åløkkeskole, gaming-kategorien blev vundet af Paarup Skole, mens innovationsprisen blev givet til Skolen på Strandboulevarden. Publikumsprisen blev vundet af Sankt Annæ. 

 

Prøv kræfter med børnenes spil 

Vi har været så heldige, at få adgang til de flotte spil som børnene har lavet, så kan du jo udfordre en kollega eller to. 

Paarup Skole

Prøv spillet

Korup Skole

Prøv spillet

Rising Skole

Prøv spillet

Seden skole

Prøv spillet

Tingløkkeskolen

Prøv spillet

Åløkkeskolen

Prøv spillet

Den Classenske Legatskole

Prøv spillet

Rødkilde

Prøv spillet

Heibergskolen

Prøv spillet

Strandboulevarden

Prøv spillet

Sortedamskolen

Prøv spillet

Sankt Annæ Gymnasium Grundskole

Prøv spillet

Coding Class finalen var sponsoreret af de trofaste Coding Class Angels, nemlig NNIT, Nuuday, KMD, Netcompany, Jobindex, Zibra, Microsoft, SAP, Dansk Erhverv og støttet af Moot. 

Vil du vide mere om Coding Class? 

Hvis du er interesseret i at vide mere om, hvad Coding Class er, kan du kontakte Mette Lundberg, direktør for politik og kommunikation. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *