Styrk din karriere med en mentor
Er du en kvinde med ambitioner om at videreudvikle din karriere i it-branchen? Har du erhvervserfaring og vil du gerne styrke dit potentiale og sparre med nogle af branchens erfarne kvinder? Så er vores mentorforløb noget for dig.
Igen i år inviterer IT-Branchens Policy Board for Kvindelige Ledere i it-branchen til mentorevent den 6. november, der er startskuddet til 9. omgang af mentorordningen for kvinder i IT-Branchen.
Som deltager får en unik mulighed for at styrke din karriere. Du får tilknyttet en personlig mentor, der kan agere sparringspartner og som med en stærk karriere bag sig har masser af erfaring at dele ud af.
Lyder det som noget for dig, og er du klar til at styrke din karriere som leder i it-branchen? Så tilmeld dig i dag. Mentoreventet afholdes virtuelt. Bemærk at der afholdes en tilsvarende event om mentorprogrammet på engelsk d. 12. november.
Onsdag den 6. november 2024, kl. 15.30 – 17.00
Afholdes virtuelt på dansk
Det er gratis at deltage, men tilmelding er påkrævet.
Mentorordningen er fortrinsvis for IT-Branchens medlemmer
Når du har tilmeldt dig eventen, vil du modtage en bekræftelsesmail med information samt et spørgeskema, som skal udfyldes inden den 1. november 2024, da svarene bruges til matchningen.
Hvad forventer vi af dig som mentee?
- Du er kvinde og har ambitioner om at videreudvikle din karriere inden for it
- Du har erfaring fra arbejdsmarkedet og kan se formålet og gevinsten ved at sparre med en mere erfaren kollega og leder.
- Du vil prioritere tid til at få det bedste ud af forløbet og relationen med din mentor
Hvem er mentorer i den nye runde for 2025? Se listen her (listen opdateres løbende)
Program // Virtuelt
15.30 Velkomst og præsentation af mentorkorpset
- v. Line Sinding Skött, Microsoft
15.45 Inspiration og erfaringer fra tidligere mentorforløb
- ved nuværende mentee, TBA
16.05 Mentee pitch: Kort præsentation
- Kort om dig, dine ambitioner og forventninger til mentorordningen.
16.50 Videre forløb & matching
- Hvordan får du som mentee det bedste ud af forløbet, og hvad er den videre proces?
- v. Charlotte Holm Billund, chefkonsulent, IT-Branchen.
17.00 – Tak for i dag
Praktisk info og proces for matching
Mentoreventet den 6. november danner rammen om starten på ordningen. Eventet har fokus på, at du som mentee får mulighed for at præsentere dig selv og høre mere om ordningen. Derudover vil oplæg med erfaringer fra en tidligere mentee og du vil kunne møde nogle af mentorerne.
Efterfølgende går matching-processen i gang. Det er Policy Boardet for Kvindelige Ledere i it-branchen, der administrerer mentorordningen og som står for at udvælge og matche mentorer og mentees. Dette gøres bl.a. på baggrund af et spørgeskema (modtages ved tilmelding), der udfyldes af de deltagende mentees inden eventen samt præsentationen til mentorevent den 6. november.
Policy Boardet bestræber sig på at finde det bedste match for så mange deltagere som muligt, men pga. en stadig større tilslutning af mentees kan der desværre ikke garanteres et match til alle tilmeldte mentees.
Når vi har matchet mentees og mentorer op mod hinanden, vil man som mentee blive kontaktet, og derefter er mentee selv være ansvarlig for at kontakte den tildelte mentor og aftale det første møde (dette skal gøres inden for 30 dage).
Du kan som mentee forvente, at din mentor vil være til rådighed minimum 5 gange i løbet af et år – enten ved et fysisk eller virtuelt møde eller samtale. Den nye mentorrunde påbegyndes i januar 2025.