Hvordan henter vi gevinster ved at gøre vores løsninger mere brugervenlige? Brugervenlighed (UI) og den gode brugeroplevelse (CX/UX) giver i disse år store gevinster til de virksomheder og organisationer som mestrer disciplinen. Nogle sparer millionbeløb, mens andre indtager nye markeder, fordi de er nemmere at bruge end konkurrenterne. Brugeroplevelsen er blevet det nye konkurrenceparameter i it-branchen.
Der er ikke flere ledige pladser. Skriv en mail til sne@itb.dk, hvis du vil på venteliste. Eventet blev afholdt d. 7. februar 2018
IT-Branchen inviterer i samarbejde med UX Danmark.
Få viden og redskaber til at:
- Udregne gevinster ved brug af strategisk UX
- Formidle brugerundersøgelser og testresultater
- Få de rigtige mennesker ombord fra start
- Sælge UX til ledelsen
- Forstå large scale design sprint i organisationer
- Få fornemmelse af UX niveauet globalt.
Program:
09.00 |
Velkommen v. Sif Neldeborg, UX fagchef i IT-Branchen |
09.05 |
Sådan forklarer du UX til ledelsen |
09.35 |
Sæt tal på mavefornemmelsen – Hør hvordan bruger- og kundeoplevelsen og værdien af denne måles og vejes og gøres konkret for ledelsen. |
10.00 |
Hands on: A Day in the life of Data – metoden “Brugerrejse for sagbehandlingssystem? Vi ved da, hvad brugeren gør” – siger ledelsen. Og brugeren rejser ingen steder! Det gør data derimod – og dét resulterer ofte i at brugeren får en dårlig oplevelse. |
10.25 |
Pause |
10.35 | UX Business Case “Hvordan den rigtige UX business case gjorde det muligt at sælge biler online, og derved skabe en lang mere bæredygtig forretningsmodel i et voksende marked” v. Kim Skjoldborg, Head of Business Development & Tobias Støier, Senior Creative Strategist, Dwarf |
11.00 |
Netværk og tak for i dag |