Mød Rikke: Client Manager i Pentia og et af de bedste kort, vi har i ærmet, når det kommer til at opbygge tillid og skabe stærke relationer. Hendes arbejde handler kort fortalt om at forstå organisation og forretningsproblemer – og oversætte indsigterne til intelligente digitale løsninger, der gør en forskel.
Rikkes vej ind i IT-branchen er et eksempel på, at IT er mere end selve udviklingen af teknologi.
Hendes arbejde handler kort fortalt om 2 ting:
- At få stillet de rigtige spørgsmål, så vi får skabt en dyb forståelse af de organisationer, vi samarbejder med, og de problemer, der spænder ben for deres forretning.
- At omsætte indsigterne til intelligente løsninger, der gør en reel forskel i organisationen og på bundlinjen.
”Mit arbejde handler i høj grad om at lytte, forstå og stille de rigtige spørgsmål. Jeg ser mig selv som oversætteren mellem kunden og vores konsulenter. Det er vigtigt for mig, at jeg møder kunderne i øjenhøjde, og har en ærlig dialog med dem fra start til slut. Det er sådan, vi gør os fortjent til deres tillid.”
Hvorfor synes du, at det er spændende at arbejde i IT-branchen?
Rikkes holder af et arbejde, der kræver, at hun har fingeren på pulsen – for IT-branchen udvikler sig hurtigere, end du kan nå at sige AI.
Det afskrækker nemlig ikke Rikke. Tværtimod:
Hun bliver motiveret af at være en del af en branche, hvor tingene aldrig står stille.
”Jeg er ikke bange for fart, og jeg kan godt lide at udfordre mig selv. Og IT-branchen er i konstant udvikling, så jeg skal hele tiden holde mig opdateret. Og så gør det mig glad at arbejde sammen med dygtige mennesker om at tackle komplekse udfordringer via innovative løsninger.”
Hvordan kom du ind i IT-branchen?
Rikke har en PBA inden for international handel og markedsføring. Og før hun startede hos Pentia, arbejdede hun med influencer marketing og sociale medier. Overgangen til IT-branchen var helt naturlig, for som Rikke siger, handler teknologi i sidste ende også om mennesker:
”Gode digitale løsninger tager afsæt i brugerne og forretningen – ikke teknologien. Den er også vigtig, men den skal understøtte menneskerne og forretningen, ikke omvendt.”
