Min vej til it: Line Tudsborg Petersen, WorkPoint

Fra tech-talk til kvalitetsleads

Som Marketing Communications Specialist hos WorkPoint, er opgaverne altid mange, spændende og alsidige. Men helt overordnet, er min væsentligste opgave at bidrage til en af WorkPoints vigtigste succeskriterier, nemlig vækst i Annual Recurring Revenue. Min rolle i den forbindelse er at vække nysgerrighed og interesse for vores software ude blandt potentielle nye kunder og sikre, at de får den bedste start på den lange WorkPoint-rejse, de skal ud på.  

Med andre ord, går størstedelen af min tid med Content Marketing, hvor jeg forvandler nørdet tech-talk til værdibaseret kommunikation, der vækker følelser og behov hos målgruppen – med formålet at generere kvalitetsleads. 

Derudover beskæftiger jeg mig med lead nurturing, hvor indkomne leads plejes og varmes godt op inden de lander i hænderne på vores dygtige Solutions Sales Specialister og dernæst hos en af vores certificerede WorkPoint partnere. I sidste ende, skulle denne indsats gerne ende ud i lukkede handler og loyale kunder, som netop skal sikre mere ARR. 

Min indsats er derfor med til at skabe de første støbesten til både dét, der skal ende ud i langvarige kunderelationer, men også begyndelsen på en mere effektiv og bedre arbejdsdag  blandt WorkPoint-brugere.  

Motiveret af IT-branchens dynamik og kontinuerlige stræben efter innovation og optimering

Det innovative miljø som er resultat af den hurtige udvikling IT-branchen konstanr er under, er en af mange årsager til, at jeg finder det spændende at arbejde i netop IT-branchen. 

Hvor mange virksomheder hviler sig op ad det, der plejer at fungere og mantraet ”If it ain’t broke, don’t fix it.”, stiller det dynamiske IT-miljø krav til kontinuerlig udvikling og retningsskift i den konstante jagt på produktforbedring og -innovation. Med et fælles ’Growth’ mindset hos WorkPoint, er vores mantra at ”gentænke” alt hvad vi kan som en fast del af vores mission om at forbedre arbejdsgange hos vores kunder – og når det gælder væksten af vores egen forretning. 

Det motiverer mig at være en del af en virksomhed, hvis løsninger kan gøre en forskel og bidrage til en mere effektiv og mere bekymringsfri hverdag i mange menneskers liv . 

Fra swimmingpools til software

Mit første job efter færdiggørelsen af min kandidatuddannelse (Cand. ling. merc.) var i IT-verdenens ummiddelbare diametrale modsætning, nemlig byggebranchen. Her var jeg ansat som Executive Assistant i en virksomhed, der projekterer og etablerer vandbehandlingsanlæg til store svømmebade og zoologiske haver i hele verden. Én af mine hovedområder var kommunikation og marketing, som mit hjerte altid har banket hurtigst for. Men med de mange andre opgaver, der fulgte med stillingen, var det ikke en mulighed at lægge al min dedikation i netop den del af jobbet. 

Jeg slog derfor til, da chancen for en specialistrolle inden for kommunikation og marketing i IT-branchen bød sig. På det tidspunkt havde jeg absolut ingen erfaring inden for IT, hvorfor jeg var nervøs for, om jeg kunne løfte opgaven. 

Heldigvis erfarede jeg hurtigt, hvordan mine kompetencer og viden – og indsigt fra mit tidligere job – kunne skabe værdi hos netop WorkPoint. Udover min uddannelsesmæssige baggrund og 7 års erhvervserfaring, kom jeg nemlig med dybdegående indsigt i en af vores største kundesegmenter, byggebranchen. Med unik indsigt i dette specifikke kundesegment og dets største udfordringer, vidste jeg præcis hvordan WorkPoints løsninger kan gøre en kæmpe forskel med automatisering og effektivisering af arbejdsgange og processer i en branche, hvor hver dag er et kapløb med tiden. 

ENGLISH:

From Tech Talk to Quality Leads

As a Marketing Communications Specialist at WorkPoint, my job is always buzzing with exciting and diverse tasks. But at the heart of it all, my main focus is contributing to one of WorkPoint’s key success criteria, growing annual recurring revenue (ARR). My role is all about creating curiosity and interest in our software among potential new customers and making sure they have the best start on their long WorkPoint journey.

In essence, I spend most of my time on content marketing, transforming complex tech talk into engaging, value-driven communication that resonates with our audience and generates quality leads. Additionally, lead nurturing is another important aspect of my job, where incoming leads are carefully nurtured before they reach our talented Solutions Sales Specialists and then our certified WorkPoint partners. The aim is to turn these efforts into closed deals and loyal customers, driving more ARR. 

A part of these responsibilities also contribute to establishing a positive and trustworthy image of WorkPoint, setting the stage for long-lasting customer relationships and paving the way for a smoother, more efficient workday for WorkPoint users.

Motivated by the IT Industry’s Dynamic and Innovative Spirit

The fast-paced, innovative environment of the IT industry is one of the many reasons why I find it exciting and inspiring to work in this field. While some companies stick to the „If it ain’t broke, don’t fix it‟ mantra, the dynamic IT world demands contentious developments and change of direction in the constant pursuit of product improvement and innovation. 

With a shared ‚Growth‛ mindset at WorkPoint, our mantra is to „rethink‟ everything we can as a core part of our mission to improve work for our customers – and when it comes to the growth of our own business.

It’s motivating to be part of a company whose solutions make a real difference, contributing to a more efficient and worry-free workday for many people.

From Swimming Pools to Software 

After completing my master’s degree (Cand. ling. merc.), my first job was in the construction industry – a radical contradiction to IT. I worked as an Executive Assistant in a company that designs and builds water treatment systems for large swimming pools and zoos worldwide. Communication and marketing were and have always been my passion, but the role came with many other tasks, so I couldn’t fully dedicate myself to this specific field.

Therefore, I didn’t hesitate to seize the opportunity when the chance to fill a specialist role in communication and marketing in the IT industry came along. Having absolutely zero prior experience in IT, I was concerned about whether I could contribute effectively. However, I quickly realized how my skills, and insights from my previous job, definitely could add value to WorkPoint. 

Along with my educational background and seven years of professional experience, I brought deep knowledge of the construction industry, one of our largest customer segments. With unique insight into this particular industry and its main challenges, I knew exactly how WorkPoint’s solutions can make a huge difference by automating and streamlining workflows and processes in this specific industry, where every day is a race against time.