Med 480.000 medarbejdere og over 200.000 kunder fordelt på 74 lande samt en over 100-årig lang virksomhedshistorie, er den dertilhørende it-systeminfrastruktur også blevet en kompleks størrelse hos ISS.
Det skal der laves om på, og derfor har ISS taget en beslutning om at slanke og effektivisere it-landskabet hos dem.
”Det handler rigtigt meget om konsolidering og forenkling, og om at outsource det, som ikke er kerneforretning for os. Og så handler det om at gøre hverdagen enklere for vores firstline-kolleger, så de kan servicere vores slutkunder bedst muligt,” siger Christian Andersen, operations manager i ISS.
Helt konkret kigger ISS på, hvordan de via automatisering og RPA kan gøre det lettere for forretningen at sætte strøm til deres processer.
Krav til leverandørerne
Færre men mere fælles applikationer og et større fokus på it-løsninger, der kan hjælpe firstline med at blive mere effektiv, stiller dog også krav til it-leverandørerne.
”Vi er nødt til at have nogle it-leverandører, som kan spille med på vores vilkår, som forstår vores strategiske fokus og lever op til de formelle krav, vi stiller til vores leverandører. Ellers kommer de ikke gennem nåleøjet,” udtaler Christian Andersen.
Som privat virksomhed er ISS ikke nødt til at følge nogle meget strikse indkøbsrammer, og kan derfor agere lidt mere agilt i forhold til leverandørdialog, udvikling og implementering.
Selvom prisen naturligvis spiller en rolle, så er det ikke det altoverskyggende. Det vigtigste for ISS er, at de får den rigtige løsning, som rammer deres forretningsbehov.
Hvis du vil vide mere
Gik du glip af Udbudsoverblik 2019, kan du stadig nå at se billederne fra dagen, hvor 200 deltagere blev klogere på de fremtidige store udbud i det offentlige.
Vi har også lavet en liste over alle de udbud, der blev præsenteret på dagen, og man som deltager havde en unik mulighed for at tage en dialog med udbyderne om.
Skal du være sikker på at kunne deltage næste år, så kan du tilmelde dig til Udbudsoverblik 2020 allerede nu.