Flere tvister på vej i IT-kontrakter

Hvordan forbereder man sig som leverandør i forhold til kunderne, så man om muligt undgår konflikter?

Dato & tidspunkt

Lokation

WEBINAR

Kategori

Hvert år gennemfører Danske IT-advokater (DITA) en undersøgelse af IT-markedet og hvilke typer konflikter, der opstår mellem kunder og leverandører. Resultaterne fra den seneste undersøgelse foretaget blandt danske IT-beslutningstagere fra private og offentlige organisationer tyder på, at der er flere tvister på vej i forholdene mellem leverandører og kunderne.

Men hvordan hænger det sammen med, at kundernes IT-budgetter bliver større? Og hvordan forbereder man sig som leverandør i forhold til kunderne, så man om muligt undgår konflikter? Og kan man som leverandør måske få en konkurrencefordel ved netop at skærpe leverandørkontrakten.

Deltag i dette webinar, hvor Michael Rehling, certificeret IT-advokat og partner i DAHL, sætter fokus på tendenser i IT-konflikter og hvordan disse kan forebygges.

På webinaret vil følgende emner blive belyst:

  • Præsentation af resultaterne af Danske IT-advokaters spørgeskemaundersøgelse 2020
  • Tendenser i IT-konflikter
    • I hvilke aftaletyper opstår konflikterne
    • Hvilke vilkår er typisk genstand for konflikt
    • Øget kontrol med leverandøren
    • Effekten af COVID-19
    • Løsning af IT-konflikter
  • Forebyggelse af konflikter i IT-kontrakter
    • Bevidsthed om kontrakten
      • Gode råd om forhandlingsforløbet
      • Forankring hos kunden
      • Håndtering i egen organisation
  • Forbedring af leverandørkontrakter
    • Reguleringer af misligholdelsesforløb
    • Strengere krav til ophævelse
    • Bedre leverancebeskrivelser
    • Tydeligere prisbestemmelser
    • Mulighed for udsættelse af leveringstidspunkt

Tirsdag den 9. marts 2021, kl. 09.00 – 10.30
Afholdes som webinar

For medlemmer af IT-Branchen er det gratis at deltage. For ikke-medlemmer koster det 250,- kr. ekskl. moms.

TILMELD DIG HER