Hvert år gennemfører Danske IT-advokater (DITA) en undersøgelse af IT-markedet og hvilke typer konflikter, der opstår mellem kunder og leverandører. Resultaterne fra den seneste undersøgelse foretaget blandt danske IT-beslutningstagere fra private og offentlige organisationer tyder på, at der er flere tvister på vej i forholdene mellem leverandører og kunderne.
Men hvordan hænger det sammen med, at kundernes IT-budgetter bliver større? Og hvordan forbereder man sig som leverandør i forhold til kunderne, så man om muligt undgår konflikter? Og kan man som leverandør måske få en konkurrencefordel ved netop at skærpe leverandørkontrakten.
Deltag i dette webinar, hvor Michael Rehling, certificeret IT-advokat og partner i DAHL, sætter fokus på tendenser i IT-konflikter og hvordan disse kan forebygges.
På webinaret vil følgende emner blive belyst:
- Præsentation af resultaterne af Danske IT-advokaters spørgeskemaundersøgelse 2020
- Tendenser i IT-konflikter
- I hvilke aftaletyper opstår konflikterne
- Hvilke vilkår er typisk genstand for konflikt
- Øget kontrol med leverandøren
- Effekten af COVID-19
- Løsning af IT-konflikter
- Forebyggelse af konflikter i IT-kontrakter
- Bevidsthed om kontrakten
- Gode råd om forhandlingsforløbet
- Forankring hos kunden
- Håndtering i egen organisation
- Bevidsthed om kontrakten
- Forbedring af leverandørkontrakter
- Reguleringer af misligholdelsesforløb
- Strengere krav til ophævelse
- Bedre leverancebeskrivelser
- Tydeligere prisbestemmelser
- Mulighed for udsættelse af leveringstidspunkt