Kommentarer

Ole Jeppesen17. okt
I følge seneste research på området er 66% af alle fuldtidsstillinger i IT sektoren per 2. kvartal 2017 besat af konsulenter: https://estatistik.dk/nyheder/it-klynger-i-aarhus-og-koebenhavn-loeber-med-vaeksten-i-it-beskaeftigelsen/ Uagtet alle fordelene ved at have en stor skare af konsulenter til at dække markedet er det dog blevet i en størrelsesorden at man bør spørge sig selv om det er en holdbar taktik at antallet af fastansatte er faldet så meget. Selv de bedste kommissionsbaserede portaler eller konsulenthuse kan ændre på denne tilstand, blot omfordele ressourcerne *hvis* de bliver ledige. Men, det bliver de jo i mindre og mindre grad når der er mangel på kompetente medarbejdere og alle er "låst fast" i eksisterende partnerskaber. Dette betyder i praksis at højt specialiserede konsulenter i stigende grad sidder og laver rutine-arbejde og vedligehold - uanset om man er freelancer eller ansat gennem konsulenthus "siger man jo ikke op" hvis kunden ønsker ens tilstedeværelse - det er jo en forretning man driver.

Nyheder fra IT-Branchen

Kriminelle misbruger din computer, mens du er på ferie

It-kriminelle har fundet en ny indbringende...

Kodeks kaster stjernestøv over IT-Branchens medlemmer

Ny evaluering viser, at Kodeks for det gode kunde-...

Telebranchen investerer over 7 mia. kr. i bedre forbindelser

I 2017 investerede teleselskaberne i Danmark over 7,2...