Kommentarer

Flemming Maagaard16. Mar
Kommunernes opgave er ganske simpelt at servicere borgerne, hverken mere eller mindre. Aktiviteter som IT udvikling er ikke noget de skal bruge resourcer = skattekroner på. Der er firmaer som meget bedre forestår den opgave. Min erfaring er man skal holde sig til det man ved og kan.

Jonas Mortensen16. Mar
Hvad er holdningen til situationen hvor 3 kommuner (Ballerup, Egedal og Furesø) har etableret et interessentskab for at drive IT-service, drifts- og supportopgaver for de tre kommuner?

Martin16. Mar
Hej Jonas. Jeg kender ikke konkret til de tre kommuners setup, men det vil umiddelbart være min forventning, at markedet vil kunne levere bedre og billigere it-drift end kommunerne kan klare internt. Når det er sagt, er det grundlæggende set godt, at kommunerne har etableret et I/S til at håndtere opgaven, da man på den måde gør det lettere at sammenligne pris- og serviceniveau med tilsvarende tilbud på markedet.

Nyheder fra IT-Branchen

Københavns Kommune giver opsang til it-branchen

Københavns Kommune ser alt for mange gode...

Brug sikkerdigital.dk

På SikkerDigital.dk kan virksomheder, borgere og...

InsighT i 5G

Næste trin på den mobile udviklingsstige er 5G. Men er...